.png.2fedbaeed142d9ffa7ad27f243687120.png)
Typ sprzętu: Kolumny Podłogowe
Producent: ProAc
Model: Studio 125
(4/5 na podstawie 2 opinii)
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: ponad rok
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: chęć audiofilskiego rozwoju :-)))
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: brałem w ciemno , klasyk to klasyk
Podaj zestaw w jakim używany jest oceniany sprzęt: Pioneer PD-S 705 z przetowrnikiem p. Stelmacha (rewelacja !!!) Przedwz. RiAudio , końcówki Denon POA-4400 i dalej Aleph 5 (DIY ale wykonany nie przeze nie tylko przez fachowca :-), kable Albedo Ari II i Albedo jako interkonekt
ProAki zakupiłem jako wymiana Dali 450, z którymi ostatecznie jeszcze się nie rozstałem. Dlaczego niżej. Pocztątkowa P 125 mial robiż za podstawę stereo i głośniki efektowe do kina - całość zasilana końcówkami mocy monobloki Denon POA-4400A. Niestety nie sprawdził się w kinie, ścieżki były bez wyrazu , tragedia. Dlatego zostały Dali, które w tym aspekcie biły ProAc na głowę jak sądzę w powodu dynamiki. Ale stereo to trochę inna bajka. ProAc był b. uporządkowany, rysunek na scenie budowany cienką linia, basu wystarczająco dużo i takie coś co nazywa się neutralnością, wyrażnie było słychać różnice w jakości nagrań , każdy instrument wybrzmiewał - tak na oko klasa wyżej niż Dali. Można słuchać bez zmęczenia godzinami . Preferowany jazz, muzyka w małych składach "bez prądu". Taka piękna miniatura.
Jak długo posiadasz oceniany sprzęt?: ponad rok
Dlaczego wybrałeś/aś ten sprzęt?: nie znalazłem nic lepszego
Z czym porównywałeś/aś przed decyzją o zakupie?: Różne zstawy w podobnej cenie firm: Vienna Acustic, B&W, Avance, Audio Psyhic, Epos, Triangle, Dynaudio
Po wielu testach i próbach w końcu z czystym sumieniem wiecznie poszukującego audiofila, wybrałem Studio 125.
Zaczynając od góry - mamy dźwięczną, szczegółową górę pasma, która w żadnym przypadku nie jest męcząca, krzykliwa czy natarczywa. Po prostu nie musimy wytężać słuchu, żeby usłyszeć każdy szczegół przedstawiany z wyjątkową precyzją i kulturą.
Środek pasma - to przede wszystkim piękna barwa, co słychać w brzmieniu instrumentów i na wokalach, które sprawiają wrażenie obecności wykonawcy w naszym pokoju. Wrażenie bywa czasem niesamowite. Poza tym plany budowane w głąb i w szerz sprawiają, że muzyka nas otacza, odrywa się od kolumn i tworzy piękny przestrzenny spektakl, który wykracza jakby po zamknięciu oczy poza nasz pokój odsłuchowy.
Dół - to po prostu potęga. Tu trzeba mieć na uwadze, że te głośniki nie zagrają w małym pokoju poprawnie. Bas może nam wtedy wprawiać w drżenie nie tylko okna, ale i ściany. Jak ustawimy studio 125 w min. 17-18 m. kw., to już powinno być OK. Jak mamy do dyspozycji 20 m i więcej, to już jest prawdziwy spektakl o mocnym fundamencie. Słuchnaie przez te kolumny muzyki organowej sprawia, że czujemy się jak obecni w wielkiej katedrze gdzie czuć drżenie powietrza - po prostu mamy prawie naturalne brzmienie organów, które bardzo trudno osiągnąć w mieszkaniu.
Nie chncę popadać w przesadę, malkontent znalazłby z pewnością jakieś mankamenty brzmieniowe typu - mało słyszalna trąbka w siódmym rzędzie składu - ale jeśli podchodzimy realnie do możliwości zastawu w granicach 6500 zł to ja osobiście nie znalazłem nic lepszego - uczciwie, serdecznie polecam. ProAc Syudio 125 to konstrukcja moim zdaniem wybitna i to nie tylko w swojej klasie cenowej, ale i wyżej.
O klasie wykonania szkoda tutaj się rozpisywać - po prostu elegancja i solidność.
Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe.
Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.
Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.
Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.